IOS یا Android مسئله این است

بررسی IOS , Android :

امروزه توسعه اپلیکیشن هایموبایل یکی از درآمدزاترین گرایشات برنامه نویسی می باشد. در این زمینه، سیستم عامل هایی همچون blackberry،‌ Windows phone ،IOS  وAndroid با هم رقابت می کنند. دربین سیستم عامل‌هایی که درحال حاضر گوشی‌های هوشمند ازآنها استفاده می‌کنند IOS  وAndroid رقیب یکدیگر تلقی می شوند؛ درنتیجه طبیعی است که یک توسعه دهنده (Developer) این دو گرایش را برای توسعه اپلیکیشن مد نظر قرار می دهد. اما سوال کسانی که می خواهند وارد بازار کار برنامه نویسی شوند این است که کدام یک را انتخاب کنند؟ پاسخ به سوالات این دسته از عزیزان در این مقاله مورد بررسی قرار میگیرد.

مواردی که در بررسی کلی این دو سیستم عامل باید مورد توجه قرار داد به شرح زیر است :

– محبوبیت : طبق آخرین آمار منتشر شدهIDC، تعداد دستگاه‌های اندروید ۶ برابر بیشتر از IOS است.اندروید بیش از %۸۶ از سهم بازار گوشی‌های هوشمند جهان را به خود اختصاص داده است، در صورتی که سهم IOS کمتر از %۱۳  می باشد. بنابراین  این آمار می تواند یک نقطه قوت برای توسعه دهندگان اندروید باشد.

-قیمت  و زمان : یکی از بزرگ ترین چالش های توسعه دهندگان اندروید، صرف زمانی است که به طول می انجامد تا یک اپلیکیشن به طور کامل آماده ارائه به بازار شوددر صورتی که این فرآیند برای توسعه دهندگان IOSبازه زمانی کمتری رو به خود اختصاص می دهد.از طرفی توسعه نرم افزار IOS نیازمند سیستم عامل مک خواهد بود در صورتی که توسعه‌دهندگان اندروید  روی سیستم عامل های مک، ویندوز یا لینوکس بی هیچ محدودیتی می توانند نسبت به توسعه اپلیکیشن خود اقدام کنند و ممکن است از بعد مالی نیازمند هزینه های بیشتری باشد.

-عرضه : طبیعی است که بهترین جایگاه جهت ارائه و نمایش اپلیکیشن‌های شما استورهای مجازی گوگل یا اپل می باشد. هر یک از استورهای مطرح شده قوانین و ویژگی‌های مختص به خود را دارند. در این میان اپ استور اپل نسبت به گوگل پلی شرایط سخت‌گیرانه‌تری برای توسعه‌دهندگان دارد که باعث می‌شود مراحل تایید هر اپلیکیشن حتی تا چند هفته طول بکشد؛ در صورتی که در گوگل پلی تنها چند ساعت زمان می‌برد.

-یکپارچگی : یکی از مشکلات عمده توسعه دهندگان اندروید، وجود ورژن های متعدد از این سیستم عامل می باشد که بازار اپلیکیشن را برای توسعه دهندگان و هم کاربران به بخش های مختلف تقسیم بندی می کنند. طبیعتا برای توسعه دهندگان، توسعه اپلیکیشن روی پلتفرمی با چندین نسخه و ویرایش متفاوت کاری بسیار دشوار خواهد بود.

انتخاب با شماست.

مجتمع فنی تهران,نمایندگی ونک,دوره,اموزش,برنامه نویسی,موبایل,اندروید,ios

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.